14 626 69 58

Wycieczka klas 4-6 w Świętokrzyskie

9 maja 2024 skoro świt wyruszyliśmy w trasę na dwudniową wycieczkę do województwa świętokrzyskiego. Pierwszym punktem planu było zwiedzanie zamku w Chęcinach, gdzie tradycyjnie zatańczyliśmy Belgijkę. Kolejno po zwiedzaniu Muzealnej Izby Górnictwa Kruszcowego w Miedziance uczestniczyliśmy w warsztatach ceramicznych. Ostatnim etapem pierwszego dnia wycieczki był pobyt w Świętej Katarzynie, gdzie odwiedziliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości – dowiedzieliśmy jak szlifuje się kamienie oraz zobaczyliśmy pracę jubilera. Po zakwaterowaniu w Niepublicznym Schronisku Młodzieżowym, zjedliśmy obiadokolację i wyruszyliśmy na spacer po trasie Świętokrzyskiego Parku Narodowego w kierunku Łysicy. Na skraju lasu obok drewnianej kapliczki oraz źródełka św. Franciszka odprawiliśmy nabożeństwo majowe. Zwieńczeniem dnia była dyskoteka integracyjna.

Drugi dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Kielcach – zwiedziliśmy Muzeum Zabawek i Zabawy, a następnie podczas gry ćwiczyliśmy umiejętności negocjacyjne, planowanie działań i kalkulowanie podejmowania ryzyka. Ważnym punktem naszego pobytu w Kielcach było poznanie historii i zabytków miasta podczas spaceru z przewodnikiem. Wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Centrum Geoedukacji, gdzie wzięliśmy udział w grze terenowej „Misja Chronos”.