14 626 69 58

Rajd pieszy do bacówki na Brzance

Dnia 18.09. klasy IV i V udały się na autokarem w okolice Ryglic gdzie znajduje się Park Krajobrazowy Pasma Brzanki. Celem naszego pieszego rajdu była bacówka na Brzance. Dotarliśmy do niej fragmentem żółtego Szlaku Trzech Pogórzy, który prowadził nas przez Ostry Kamień (527 m n.p.m) do bacówki. Na miejscu spędziliśmy przyjemnie czas, relaksując się po dłuższym marszu, smażąc i jedząc kiełbaski oraz grając w piłkę. Przed powrotem podziwialiśmy piękne widoki z pobliskiej wieży widokowej. Z jej szczytu rozpościerała się panorama na Pogórze Ciężkowickie, Beskid Sądecki, Niski, Wyspowy, a także odległe Gorce z Pieninami, czy nawet Tatry. Większość szczytów można łatwo rozpoznać dzięki tablicy z opisem najważniejszych gór, jaka jest zamontowana na platformie. Nasz pieszy rajd zakończyliśmy w Ryglicach. Dzisiejszy dzień był okazją do integracji klas i spędzenia miło czasu.

Serdecznie dziękujemy Panu Włodzimierzowi Grzebieniowskiemu, który w tym dniu był naszym przewodnikiem. Z wielkim zaciekawieniem słuchaliśmy opowiadań  na temat występującej roślinności oraz zamieszkałych zwierząt  na terenie Parku Krajobrazowego Pasma Brzanki.